weer of gien weer?! - Reisverslag uit Allenford, Canada van Gert Willigenburg - WaarBenJij.nu weer of gien weer?! - Reisverslag uit Allenford, Canada van Gert Willigenburg - WaarBenJij.nu

weer of gien weer?!

Door: Garrut

Blijf op de hoogte en volg Gert

01 Juli 2014 | Canada, Allenford

noa un poar zonnige doage, is t noe enorm warm en hen we vanmoarge een beste onweersbuu gehad, et kan hier t ene uur iezig warm en benauwd weze, noa een uur kan t weer koer wezen.
op t land begint de tweede gres snee van de week, dus blieven we bezig,
veur de rest goat het noa behoren, de koeien melken opperbest en de kalveren doen t ok goed, ik bin ze een bietje an t meste, mar dat geeft nie, hen ze iets ruggegroat veur de winter as ik weer wegga kenne ze doar op tere. we hadden afgelopen weekend 2 farms, ook die van z'n zoon, want die was longweekend weg, moar dat ging wel goed.
ankommend weekend bin ik in Norwich, hier het heilige der heilige genoemd.
Gister nog ff gres gemaaid met de zitmoaier um t huus, hij diende dit keer ook als papierversnipperaar voor de folders van de buren!
vondoag met Frank naar de mennopieten (Mennonieten), veur aardbeien, we gaan niet alleen veur sappige aardbeien, mar ze motten ok sappige meiden hen doar, moar dat is niks veur mien, want die minse bin heel iezig op dr Eigen, we bin alleen goed veur ze um wat van ze te kopen.
gister nog 2 stierkalfjes verkocht 1 van 5 dagen de ander was een dag of 2 oud, hoepakee weg ermee, want daar kunne we niks mee. veur bijna 400 heuse dollars gingen ze over de toonbank, dus doar bin ik ok weer vanaf, nu nog ff geniete van un heerlijke bak koffie en dan goan we weer an de gang. Enn nog geniete van me kleine nigtje...

  • 03 Juli 2014 - 14:29

    Marina:

    Hey Gert
    tis hier nu ook heel mooi weer. dus je bent nog wel druk voordat je naar huis kom? blijf je daar van vrijdag tot maandag in Norwich? de grasmachine speelt nu ook voor papierversnipperaar? Noemen ze de Mennonieten, mennopieten? Jij ben toch ook op je eigen of nie? Dan pas je wel bij die meiden. je mag er wel één mee naar huis nemen!!! Het is echt een schatje, hé die Ger-Anne!!! kben er nu 3 keer geweest in totaal, echt schattig meisje hoor.

  • 11 Juli 2014 - 21:47

    Willie:

    hoihoi,

    Volgens mij gaat het daar helemaal de verkeerde kant op met jouw:) door wat ik daar allemaal lees, valt mijn mond echt letterlijk open van verbazing :) Je geniet er aardig van denkk...
    maar het je het besseboompje nu maar ingeruld voor n paar folders, kmoet wel zeggen dat het de goede kant opgaat met jouw.. wat dat betreft..
    maar ben je nog van plan om daar te blijven.. als k t zo lees dan kenne ze helemaal niet zonder jouw... dus lijkt het me verstandiger om toch wat beter om je heen te kijken als je zo hier en daar heen gaat:)

    Heey heel veel succes nog overal mee.
    En dan tot horens...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Allenford

Gert

Actief sinds 14 Mei 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 4748

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 29 Augustus 2014

Werken op de farm

06 Juni 2012 - 07 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: